2. Macerat z róży pomarszczonej

Będąc niedawno w odwiedzinach u mojej sąsiadki za miedzy, zostałam obdarowana (a raczej sama się obdarowałam) sporą ilością płatków róży pomarszczonej. O tej porze roku jej kwiaty urzekają zapachem błądzących po lasach i łąkach.

Czas najwyższy, by urzekły również Twoją skórę!


Substancje zawarte w różanych płatkach oczyszczają skórę, nadają jej zdrowy koloryt i poprawiają jej napięcie. Nawilżają, wygładzają zmarszczki, regenerują cerę, działają antyseptycznie i przeciwzapalnie, łagodzą trądzik. Ponadto już sam różany zapach poprawia nastrój i usuwa zmęczenie. Macerat z płatków róży może więc stać się niezastąpionym elementem pielęgnacji.

Najlepsze w kosmetyce są płatki róż silnie pachnących - damasceńskiej, stulistnej czy też burbońskiej. Jeśli nie masz dostępu do takich płatków, możesz użyć każdych innych. W zasadzie w domowym SPA możesz wykorzystać każdą różę, byle tylko nie była pryskana środkami chemicznymi.

Różany macerat jest niezwykle prosty w wykonaniu.

Słoik napełniamy płatkami (ja wrzuciłam całe koszyczki) i zalewamy dobrym olejem (używam pomasy, ale możesz użyć również innych, nierafinowanych olei). Płatki nie mogą wystawać ponad oliwę, bo zaczną pleśnieć. Nakrywamy gazą, by do maceratu nie dostały się zabrudzenia bądź owady. Zostawiamy w ciepłym miejscu (ale nie w bezpośrednim słońcu) na dwa tygodnie. Codziennie wstrząsamy. Przecedzamy, przelewamy do buteleczek z ciemnego szkła i gotowe!





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Manufaktura Piękna © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka